logo
امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۶
[ شناسه خبر : ۴۳۵۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان:

80 درصد قانون جامع خدمات ایثارگری عملیاتی شده است/کتاب "شهریار شهر من" در زنجان رونمایی می شود

80-درصد-قانون-جامع-خدمات-ایثارگری-عملیاتی-شده-است-کتاب-"شهریار-شهر-من"-در-زنجان-رونمایی-می-شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: تا کنون 80 درصد قانون جامع خدمات ایثارگران کشور عملیاتی شده است.

به گزارش موج رسا; علی کاظمی جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت اظهار داشت: طرح نیابت زیارت اربعین با همکاری ستاد عتبات استان زنجان به منظور زیارت نیابتی زائران زنجانی از سوی شهدا امروز آغاز به کار کرد.

وی با بیان اینکه زنجان دارای 3 هزار و شهید و 6 هزار جانباز  است که رزمندگان زنجان در 40 عملیات شرکت کرده اند، افزود: 350 نوع خدمت به 50 هزار خانواده تحت پوشش ارائه می شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به تحقق 80 درصدی قانون جامع حمایت از ایثارگران، خاطرنشان کرد: پیگیر مطالبات ایثارگران و جانبازان استان زنجان هستیم.

کاظمی بیان داشت: برای برنامه های شش ماهه دوم نیز تلاش می شود تولید محتوا شود که تا کنون 130 هزار محتوا تولید شده است.

وی با اشاره به اینکه کتاب "شهریار شهر من"، برای هفتمین سالگرد شهادت شهید شهریاری آماده می شود، تصریح کرد: برنامه های مختلفی به این مناسبت در استان برگزار می شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان دارای 586 آزاده است، افزود: خدمات لازم به جانبازان ارائه می شود.

کاظمی با اشاره به تجمیع کمیته های شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: خوراک جلسه استانی باید از این کمیته ها تامین شود.

وی با بیان اینکه 100 مزار شهید در سال گذشته ساماندهی شد، افزود: 85 درصد مزار شهدای استان ساماندهی شده و 15 درصد مابقی نیز ساماندهی می شود.

این مسئول برضرورت سرعت بخشی به ساماندهی مزار شهدا تاکید کرد و گفت: راه های دسترسی و آب و برق باید انجام شود.

 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان از انجام 2 هزار و 754 دیدار با خانواده های شهدا در سال جاری خبر داد و گفت:از نظر فضای فرهنگ ایثار و شهادت که با محرم رقم خورده است، همه منازل به عنوان محلی برای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت تبدیل شده است.

 

*اجرای طرح جامع خدمات ایثارگران با مشکلاتی مواجه است

مشاور استاندار زنجان در امور ایثارگران نیز در این جلسه اظهارداشت: طرح جامع خدمات ایثارگران از قوانین رسمی کشور است و در اجرای این قانون با مشکلاتی مواجه هستیم.

خدایی با اشاره به امتیازات ویژه رزمندگان، گفت: به دلیل کمبود اعتبارات در این حوزه مشکلاتی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: قانون جامع حمایت از ایثارگران پس از بودجه اعلام شد که منابع لازم برای آن پیش بینی نشده است.

این مسئول ادامه داد: بهانه هایی از سوی دستگاه های اجرایی برای اجرای این قانون بیان می شود که به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

مشاور استاندار زنجان در امور ایثارگران برضرورت ابلاغ بخشنامه به دستگاه های اجرایی در این زمینه تاکید کرد و گفت: کمیته اشتغال ایثارگران استان زنجان فعال شده است و در این زمینه اقدامات لازم انجام می شود.

خدایی گفت: رنگ و بوی ایثار و شهادت در شهر زنجان بسیار کمرنگ است و رسالت این شورا است که در این زمینه نیز برنامه داشته باشد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان زنجان نیز در این جلسه اظهار داشت: کمیته انتشارات برعهده بنیاد حفظ آثار استان زنجان است.

 

*30 کتاب در عرصه دفاع مقدس در زنجان منتشر می شود

مهدیخانی با بیان اینکه 32جلد کتاب در استان زنجان منتشر شده است،افزود:30 کتاب نیز امسال منتشر می شود.

وی با اشاره به اینکه چون منابع مشخصی در خصوص انتشار کتاب در این حوزه وجود ندارد، با چاپ کتب با مشکلاتی مواجه هستیم، ادامه داد: ضروری است دستگاه های اجرایی در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

این مسئول بیان داشت: از هشت یادمان شهید گمنام باقی مانده سه یادمان در مرحله ساخت و برای پنج شهید برنامه ریزی وجود ندارد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان زنجان ادامه داد:در صورت اختصاص اعتبارات لازم،در دوسال آینده فاز نخست پارک موزه دفاع مقدس استان زنجان افتتاح می شود.

مهدیخانی بیان داشت: المان فرهنگ ایثار و شهادت در زنجان وجود ندارد در حالی که از هشت سال گذشته مصوب شده است که المان شهید عبدالله بشیر موسوی و غواصان دریا دل در زنجان نصب شود.

وی با بیان اینکه در هفتم اسفند 53 شهید از استان زنجان تقدیم نظام اسلامی شده است، افزود: روز سوم اسفند نیز در عملیات خیبر زنجان شهدای بسیاری را تقدیم نظام اسلامی شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان زنجان برضرورت نامگذاری روز هفتم اسفند به عنوان روز افتخار برای استان زنجان تاکید کرد و گفت: این روز می تواند روز حماسه استان زنجان نامگذاری شود.

 

*جشنواره غواصان دریا دل در زنجان اجرا می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در این جلسه اظهار داشت:جشنواره فرهنگی و هنری غواصان دریا دل جزو برنامه های فرهنگ و ارشاد اسلامی است که به صورت منطقه ای اجرا می شود.

ناصر مقدم با بیان اینکه این جشنواره امسال به صورت استانی برگزار می شود، افزود: در صورت اختصاص اعتبارات لازم،به صورت منطقه ای در سال آینده اجرا می شود.

 

*مزار شهدای گمنام زنجان احیا شده است

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه مقبره شهدای گمنام استان زنجان امروز احیا شده و هر روز نماز جماعت و دعا برگزار می شود، افزود: از اقدامات تاثیرگذار باید تقدیر شود.

صفری خاطرنشان کرد: در حال حاضر در شهر زنجان المان های فرهنگ ایثارو شهادت کمرنگ است که می توان از عوارضی زنجان – قزوین تا عوارضی زنجان- تبریز برای نصب المان های مفاخر و دفاع مقدس بهره مند شد.

وی با اشاره به تولید سریال 13 قسمتی در خصوص شهید شهریاری، گفت: برای تولید این سریاله 1.5 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

این مسئول برضرورت توجه به پیوست رسانه ای در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد و گفت: باید اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر